varstvo osebnih podatkov
Računalništvo in splet Razno Storitve in trgovina

Varstvo osebnih podatkov – zakonska dolžnost in zaupanje uporabnikov

1. avgusta 2025

V vsakdanjem življenju in pri poslovanju, je eno najbolj pomembnih vprašanj postalo varstvo osebnih podatkov. Preberite si več na https://infocenter.si/varstvo-osebnih-podatkov/. Ker se naši podatki v digitalni dobi vse čas pomikajo po spletu, kjer jih shranjujemo, obdelujemo in prenašamo, je pomembno, da jih ustrezno zavarujemo. Podatke ponujamo ves čas – pri spletnih nakupih, rezervacijah pa preko anket in uporabe različnih aplikacij. Naši podatki so vseprisotni, zaradi česar so izpostavljeni tveganjem.

Kaj pomeni varstvo osebnih podatkov?

Ko govorimo o varstvu osebnih podatkov, imamo v mislih pravno in tehnično varovanje vseh informacij, ki bi lahko omogočile identifikacijo posameznika. Te informacije so ime, priimek, naslov, e-naslov, telefonska številka, IP-naslov, EMŠO in še mnogi drugi podatki. V EU imamo veljavno uredbo GDPR (splošna uredba o varstvu podatkov), ki določa stroga pravila, kako morajo biti podatki zbrani, obdelovani, hranjeni in varovani.

Zakaj je varovanje osebnih podatkov tako pomembno?

Uporaba, kraja in razkritje osebnih podatkov ni le zakonodajna težava, temveč ima tudi etični vidik. Uporabniki in stranke pričakujejo, da se bodo njihovi podatki uporabljali le za dogovorjene namene in bodo varno hranjeni. Kršitev zato vodi do:

  • izgube zaupanja uporabnikov,
  • visoke finančne kazni,
  • škode za ugled podjetja.

Statistika, ki opozarja

  • Po podatkih Statista, je bilo v letu 2023 po svetu zabeleženih več kot 8.1 milijarde kršitev podatkov.
  • V Sloveniji je Informacijski pooblaščenec v letu 2022 obravnaval več kot 1.000 prijav kršitev varstva osebnih podatkov.
  • Po raziskavi Eurobarometer več kot 67 % Evropejcev meni, da nimajo nadzora nad tem, kako se njihovi podatki uporabljajo.

Kako podjetja zagotavljajo varstvo osebnih podatkov?

Po GDPR morajo podjetja, ki ščitijo svoje uporabnike upoštevati naslednje ukrepe:

  • Pridobivanje soglasja za obdelavo podatkov.
  • Jasna politika zasebnosti na spletnih straneh.
  • Omejen dostop do podatkov znotraj podjetja.
  • Redno šifriranje in varnostne kopije.
  • Izobraževanje zaposlenih o ravnanju z osebnimi podatki.
  • Zmožnost izbrisa ali prenosa podatkov na zahtevo uporabnika.

Varstvo osebnih podatkov in promocijska dejavnost

Podatki se zbirajo tudi za pošiljanje e-novic, izvajanje nagradnih iger in deljenju promocijskih daril. Zato je pomembno, da tudi tu podjetja skrbijo za zakonito obdelavo podatkov. Vsaka zbirka e-naslovov mora biti pridobljena s soglasjem, podatki pa so lahko uporabljeni le za namene, ki jih dovoli uporabnik. O vseh spremembah je uporabnika potrebno obvestiti in pridobiti ponovno soglasje.

Zaključek

Če želite graditi dolgoročen in pravičen odnos z uporabniki, morate kot podjetje poskrbeti za varstvo osebnih podatkov. Ne počnite tega le zaradi zakonov, ampak zaradi spoštovanja do podatkov uporabnikov. To je lahko vaša velika konkurenčna prednost.